Získejte slevu 10 % na vaši první objednávku. Stačí si u nás vytvořit účet a čerpat výhody.

Často kladené dotazy

Všeobecné otázky

Kde se u vás objednané tiskoviny vyrábí?

PrintPortal.cz je 100% česká firma a tiskárna. Veškeré tištěné produkty se vyrábí v Českém Dubu, přibližně 20 km od Liberce a Jablonce nad Nisou.

Nemohu najít správný tiskový produkt nebo jej nakonfigurovat podle svých představ. Jaké mám možnosti?

Kontaktujte nás prosím prostřednictvím kontaktního formuláře, emailu nebo nám zavolejte.

Nejsem spokojen s dodaným zbožím. Kde si mohu stěžovat?

Kontaktujte nás na emailové adrese info@printportal.cz s přiloženým reklamačním formulářem.
Registrace a účet

Musím se zaregistrovat u PrintPortal.cz?

Registrace není nutná. Nicméně registrace vám nabízí několik výhod. Pokud jste registrovaný a přihlášený uživatel, máte možnost znovu objednat a případně upravit již objednaný produkt bez nutnosti tvořit jej znovu. Dále máte přehled o všech objednávkách, fakturách a dodacích adresách.

Mohu změnit údaje o svém účtu?

Svůj profil můžete upravit přímo na webu v části Můj účet (pod ikonou panáčka). Jednoduše se přihlaste a přejděte do sekce Registrační údaje. Pokud máte nějaké problémy nebo potřebujete vysvětlení, neváhejte nás kontaktovat na adrese info@printportal.cz.

Znají zaměstnanci PrintPortal.cz moje přístupové údaje k portálu?

Kompletní data našich zákazníků jsou naprosto důvěrná. Nikdo ze zaměstnanců portálu nezná přístupové údaje k zákaznickým účtům.

Dbá PrintPortal.cz o zabezpečení osobních dat zákazníků?

Zajišťujeme plné zabezpečení dat našich zákazníků. Velkou pozornost věnujeme respektování práv klientů, a zvláště pak práv na ochranu soukromí. Proto shromažďujeme pouze nezbytné minimum informací potřebných k vyhotovení zakázky. Splňujeme všechny povinnosti, které jsou od nás požadovány zákonem, které jsou potřebné ke shromažďování a zpracovávání dat. Data pak přechováváme na zabezpečených serverech. Osobní data zákazníků používáme pouze za účelem plnění smlouvy a obsluhy plateb. Tato data nesdělujeme třetím osobám pro marketingové nebo reklamní účely.
Vaše objednávka

Mohu sledovat stavy objednávky?

Při přihlášení do systému můžete stav objednávky sledovat. O stavu objednávky budete též informování prostřednictvím emailu.
Systém eviduje tyto stavy objednávky:
1. Vytvoření objednávky.
2. Zpracovává se – v tento okamžik již není možné objednávku stornovat.
3. Odesláno - při expedici zásilky. Zákazníkovi je zaslán email s informací o sledování balíků.
4. Čeká na vyzvednutí na pobočce - při přijetí zásilky na pobočku.
5. Vyzvednuto - při vyzvednutí zásilky na pobočce.
6. Zrušeno - při zrušení objednávky.

Mohu změnit nebo zrušit objednávku?

Ano, ale pouze v případě, že objednávka ještě není ve stavu „Zpracovává se“. Pokud potřebujete změnit specifikaci produktu, který jste si objednali, kontaktujte náš na emailu info@printportal.cz, abyste se ujistili, zda lze změnu provést. Stav objednávky můžete zkontrolovat v části Můj účet nebo kontaktovat zákaznickou podporu pro další informace.

Kdy a jak mohu odeslat svůj tiskový soubor?

Jakmile dokončíte kalkulaci vybraného produktu, budete požádáni o nahrání souboru pro danou položku.
Soubor můžete také nahrát později (pozdější dodání tiskových souborů má vliv na finální termín expedice).

Jak uplatním slevový kód?

V prvním kroku košíku naleznete pole „SLEVOVÝ POUKAZ“. Zde vyplňte slevový kód. Po vložení kódu se automaticky aktivuje sleva, na kterou byl slevový kód vydán.
Pozor na časovou platnost slev, pokud vložíte kód po termínu platnosti, nebude již kód funkční.

Jak získám cenovou nabídku?

Na PrintPortal.cz můžete obdržet cenovou nabídku v reálném čase a vybrat si expediční lhůty, které vyhovují vašim potřebám.
Kalkulace cenové nabídky neznamená žádnou povinnost nákupu.

Jak mohu zadat objednávku?

Zadání objednávky je snadné a zahrnuje pouze několik kroků:
1) Vyberte svůj produkt a z kalkulačního formuláře vyberte požadované vlastnosti.
2) Poté nahrajte tiskové soubory a produkt přidejte do košíku.
3) Zkontrolujte souhrn vybraného produktu v košíku.
4) Následně vyberte způsob doručení, platby a zvolte dodací adresu.
5) Po odeslání objednávky Vám bude vám přiděleno číslo objednávky. U každé dokončené objednávky obdržíte potvrzovací e-mail se souhrnem vybraných položek.

Jsou zrealizované objednávky zákazníků ukládány? Pokud ano, jak dlouho?

Pokud jste objednávku dokončili a my ji vyrobili, jsou data zálohována po dobu minimálně 1 roku. Takovou objednávku je možné dovyrobit.
V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.
Doprava a termíny doručení

Kdy obdržím svou objednávku?

Termín expedice si můžete zvolit v kalkulačním formuláři. To, v jakém termínu bude produkt zákazníkovi expedován závisí na tom, kdy proběhla platba (týká se objednávek kde je varianta „Zaplatit bankovním převodem“). V případě provedení platby, které proběhnou do 16.00 hod. daného dne, se termín dodání výrobku začíná počítat od následujícího pracovního dne. V případě provedení platby, které proběhne po 16.00 hod. systém zaznamenává, že obě činnosti byly provedeny teprve následující den a termín dodání zboží se posouvá o jeden pracovní den.

Jsou expediční lhůty garantovány?

Věříme, že je důležité dodržovat termíny dodání, které jsme slíbili, ale k tomu potřebujeme vaši pomoc! Nezapomeňte, že terminy expedice platí pouze v případě, že platba byla provedena a tiskový soubor byl nahrán ve správném tvaru a je připraven k tisku.
Vezměte prosím na vědomí, že pokud platíte bankovním převodem, expediční lhůta začne běžet od okamžiku uhrazení platby.

Je možné zboží doručit na jinou než fakturační adresu?

Samozřejmě! Při objednávce budete vyzváni k zadání dodací adresy zboží.

Mohu změnit doručovací adresu u již zadané objednávky?

Ne vždy, ale uděláme maximum. Pošlete prosím e-mail na info@printportal.cz a my zkontrolujeme, zda lze doručovací adresu ještě změnit.

Jaké mohu zvolit možnosti doručení?

Na výběr máte z několika možností, které jsou filtrovány dle zvoleného prouduktu/ů:
Česká pošta – doručení na zadanou adresu (platí pouze pro produkty z kategorie Tiskoviny).
Česká pošta Balíkovna – doručení na pobočku Balíkovny (platí pouze pro produkty z kategorie Tiskoviny).
Zásilkovna – doručení na pobočku Zásilkovny (platí pouze pro produkty z kategorie Tiskoviny).
PPL – doručení na zadanou adresu (platí pro všechny produkty).
Osobní odběr na pobočkách (platí pro všechny produkty).
Kurýr PrintPortal – doručení na zadanou adresu na trase Český Dub – Liberec – Jablonec nad Nisou (platí pro všechny produkty).

Jak dlouhý je termín na úhradu zakázky než skončí platnost objednávky?

Objednávka, která není uhrazena (v případě bankovního převodu) je platná po dobu 14 dnů. Po uplynutí tohoto termínu je automaticky ze systému odstraněna.
Platba a fakturace

Jaké mohu zvolit možnosti platby?

Online platební kartou - nejrychlejší a nejjednodušší možností je zaplatit přímo online při zadávání objednávky.
Převodem na účet - po odeslání objednávky jednoduše převeďte dlužnou částku na náš bankovní účet dle platebního předpisu, který Vám byl zaslán na email společně s potvrzením o vytvoření objednávky.
Dobírkou – platbu provedete při vyzvednutí zásilky. Výše objednávky s platbou na dobírku je omezena částkou ve výši maximálně 700 Kč.
Na fakturu – pouze pro stálé zákazníky. Staňte se naším stálým zákazníkem a získejte možnost platby na fakturu s individuálním termínem splatnosti a finančním kreditem.

Jakým způsobem jsou odesílány daňové doklady (faktury)?

Daňové doklady (faktury) jsou dostupné pouze v elektronické podobě. Po zadání objednávky systém automaticky vygeneruje fakturu proformu.
Konečný daňový doklad (faktura) za zboží dorazí automaticky na email uvedený v objednávce po připsání platby, v případě dobírky po připsání platby od dopravce.
V zásilce s objednaným zbožím, kterou obdržíte, se bude nacházet pouze zboží, které jste objednali, nikdy se v ní nebude nacházet faktura.
Tisková data

Jaké parametry vyžaduje tiskový soubor?

Nahrajte své tiskové soubory ideálně jako soubory PDF připravené k tisku.
Nahrání otevřených souborů, jako je Adobe InDesign nebo Microsoft Word, bude vyžadovat dodatečné náklady na převod, které budou zahrnuty k ceně produktu (o případném navýšení ceny budete informováni předem). Konečnou verzi vám vždy zašleme e-mailem, který musíte před zahájením tisku schválit.

Pokud je to možné, upravte velikost své kresby na 100 %.

Vložte písma a obrázky použité do tiskového souboru.

Obrázky by měly mít minimální rozlišení 300 dpi při 100% měřítku. V případě velkoformátových grafických projektů se připouští nižší rozlišení – od 150 dpi. Naučte se vše, co potřebujete vědět o rozlišení.

Pro tiskový soubor a všechny obrázky, které obsahuje, použijte barevný model CMYK. Jiné barevné modely, jako je RGB, budou automaticky převedeny do CMYK, což může vést k barevným odchylkám.

U dokumentů na spadávku použijte na všech stránkách okraj spadávky alespoň 2 mm. Ořezové značky jsou volitelné, ale vždy by se měly objevit mimo rozvržení tisku. Mezi důležitými prvky v grafice (text, loga atd.) a finální linií ořezu doporučujeme zajistit okraj alespoň 3 mm (v případě velkoformátového tisku alespoň 10 mm. Naučte se vše, co potřebujete vědět o spadávce zde.

Pokud váš produkt obsahuje několik stránek, nahrajte, pokud je to možné, jako jeden soubor.

Vezměte prosím na vědomí, že za dodržování těchto požadavků odpovídáte vy. Nejsme povinni tato kritéria kontrolovat. Pokud tak neučiníte, nemůžete podávat žádné stížnosti na kvalitu výsledných tiskových produktů.

Jak vytvořit tiskový PDF soubor?

Pro vytváření tiskových souborů PDF je nejvhodnější software Adobe Creative Suite. Kromě Adobe Acrobatu sem patří také InDesign, Illustrator a Photoshop.

Pro vytváření PDF souborů z jakýchkoliv jiných programů můžete použít PDF Creator, který najdete zde, což je software ve formě ovladače tiskárny pro Windows.

Na počítači Apple (Mac) můžete soubory PDF vytvářet kdykoli pomocí nabídky Tisk. Další software není nutný.

Jak připravit personifikované soubory?

U personalizovaných produktů využívajících tisk proměnných dat požadujeme nejen tiskové soubory, ale také seznam variabilních informací. Například v případě formulářového dopisu by to zahrnovalo adresy, jména a tituly atd.

Tento seznam může být poskytnut jako soubor aplikace Excel (.xls, .xlsx) nebo textový soubor s obsahem odděleným čárkami, středníky nebo tabulátory (.csv, .txt).
Ujistěte se, že záhlaví sloupců je stejné jako zástupný text, který jste použili v tiskovém souboru.

Automaticky vám zašleme elektronický nátisk personalizovaných tiskových produktů.

Co je spadávka?

Spadávka je okraj navíc, který se táhne kolem konečného formátu rozvržení. Naučte se vše, co potřebujete vědět o spadávce zde.

Jaký je rozdíl mezi RGB a CMYK?

RGB i CMYK jsou režimy pro míchání barev v grafickém designu. Pro rychlou orientaci, barevný režim RGB je nejlepší pro digitální práci, zatímco CMYK se používá pro tiskové produkty. Tiskový stroj vytváří obrazy kombinováním barev CMYK v různé míře s fyzickým inkoustem. Toto je známé jako subtraktivní míchání. Všechny barvy začínají jako prázdná bílá a každá vrstva inkoustu snižuje počáteční jas, aby se vytvořila preferovaná barva. Když se všechny barvy smíchají dohromady, vznikne čistá černá. CMYK použijte pro jakýkoli návrh projektu, který bude fyzicky vytištěn, nikoli zobrazen na obrazovce. Pokud potřebujete znovu vytvořit svůj design inkoustem nebo barvou, barevný režim CMYK vám poskytne přesnější výsledky.

Nabízíte šablony pro přípravu tiskových podkladů?

Pro většinu z našich produktů nabízíme šablony pro přípravu tiskových souborů, které si můžete stáhnout.

Šablony si můžete stáhnout přímo z příslušných produktových stránek v části "Šablony ke stažení".
Výroba a kvalita

Jaké jsou rozdíly mezi typy papíru?

V závislosti na tiskovém produktu si u nás můžete vybrat různé papíry a gramáže. Tloušťka papíru se měří v GSM (gramech na metr čtvereční). Pro srovnání, váš průměrný kopírovací papír je 80 g/m2 a vaše průměrná vizitka je 300 g/m2. Papír může být potažený nebo nepotažený. Natíraný papír obvykle váží více a má hladší povrch, který umožňuje jemnější povrchovou úpravu. Nenatíraný papír je obvykle lehčí a trochu poréznější. Má povrch, který není tak jemný. Více o typech papíru zde.

Jaké technologie využíváte?

K tisku využíváme čistě digitální technologii. Disponujeme zařízeními od renomovaných výrobců. Archový tisk provozujeme na zařízeních Konica Minolta Accurio. Pro velkoformátové tiskoviny používáme Epson Surecolor 80610 o šíři 160 cm, který disponuje jedním z nejširších barevných gamutů. Mezi dokončovací zařízení spadají značky Summa, Uchida, Cyklos, EBA. Podívejte se na náš kompletní strojový park zde.

Jak probíhá kontrola kvality?

Základem kontroly kvality je pravidelná kalibrace tiskových zařízení pomocí spektrofotometrického měření. Tiskové výstupy jsou dle standardu FOGRA a v souladu s ISO normou ISO 12647-2. Výsledná kvalita výtisku závisí nejen na průběhu tisku, ale na použitých materiálech, proto v PrintPortal.cz používáme kvalitní materiály. Jinak řečeno, výrobek je kvalitní tehdy, když se vracejí zákazníci a ne výrobky.
Doprava ZDARMA
při objednávce nad 2000 Kč
Expresní dodání
dle vašich požadavků
Česká firma a přímý výrobce
s individuálním přístupem k zákazníkovi
Certifikovaný tisk
dle certifikace FOGRA